Wednesday, December 22, 2010

Kenangan masa muda-muda

Kongsi

KUNCI KERIANGAN

Waktu ini...
Masih terasa kah kamu di hujung subuh itu,
Kamu dan aku bersama mengisi waktu sebelum melangkah pulang,
Lalu masih teringat kah kamu,
Aku membawa kamu ke seberang taman,
Aku dan kamu tersenyum riang mendengar kokokan ayam,
Dan merasa sejuk pagi,
Lalu terubat rindu di dalam diri,
Perasan kah kamu,
Sepanjang bersama menyusuri jalan,
Kita acap kali terserempak simpang yang banyak,
walau hingga waktu sebelum pulang,
Keriangan kita masih tak terhenti,

Lalu aku tunjukkan jalan,
Dalam tersenyum kamu melangkah,
Sedang dalam hati ku berkata,
"Melangkahlah kamu dengan takdir yang dipermudahkan-Nya...
Aku doakan untuk kebahagiaan kamu walau andai,
Bukan aku disisi kamu kelak"...
Dalam pengharapan kepada-Nya,
Aku menempuh takdir yang ditetapkan-Nya...



No comments:

Post a Comment