Wednesday, December 22, 2010

Cinta Sejati wujud sekali je??? Betul ke??

Kongsi
Sebagai seorang insan, saya menolak frasa bahawa cinta sejati hanya hadir sekali sahaja dalam hidup seseorang individu itu.  Mengapa saya berkata sedemikian rupa? Kerana sudah terlalu banyak buktinya. Masih tidak percaya? Mari kita lihat satu persatu buktinya...



Cinta sejati digambarkan sebagai sesuatu yang indah. Ia merangkumi kasih sayang serta perasaan yang indah-indah dalam hati, namun pasti ada pahit, maung, kelat, hempedu di dalamnya. Seandainya saudara saudari menyatakan cinta sejati hanya hadir sekali dalam hidup anda, ramailah dalam kalangan kita yang tidak akan berkahwin dan memebentuk keluarga yang baru. Mengapa saya berbicara seperti itu? Contoh yang paling mudah ialah, cinta kita terhadap ibu bapa kita merupakan cinta sejati. Itu sudah semestinya kan? Itu tidak bermakna, kita tidak boleh mencintai orang lain seperti isteri, suami atau anak-anak.. Bukankah itu sudah menunjukkan bukti bahawa cinta sejati itu bukan hanya wujud sekali dalam hidup seseorang itu...
Masih tidak cukup bukti itu?? Dalam kes yang seterusnya, jika benar cinta sejati hanya muncul sekali sahaja, pasti ramai lagi yang tidak berkahwin lagi walaupun sudah bercerai. Saya rasa bukti itu sudah memadai.. Jika saudara dan saudari berasa risau setelah kehilangan cinta sejati yang dirasakan hanya muncul sekali sahaja, janganlah and melupakan satu cinta agung yang tidak pernah lari atau menjauh dari anda semua iaitu CINTA AGUNG ALLAH S.W.T pada hambanya...
renungkanlah...
aku juga pernah merasa bahagia dilimpahi kasih sayang seorang manusia..
aku juga pernah merasai kehilangan orang yang megasihi diriku...
aku juga pernah dikhianati oleh seorang insan yang aku kasihi...
mengapa manusia harus mengecewakan manusia yang lain?
mengapa ada manusia yang sanggup melihat manusia lain menderita?
apakah benar kehidupan manusia gelap kerana cinta?
adakah kerana cinta itu buta?
sesungguhnya,cinta itu indah seandainya...
tafsiran yang sebenar menjadi pegangan...
dalam hati sentiasa ada kasih sayang...
dari ALLAH S.W.T yang maha agung..
bagi setiap hamba-Nya yang sentiasa mengingatinya..
ini hanya pendapat sahaja yer......

No comments:

Post a Comment